Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (2)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Бєлан Г$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Бєлан Г. В. 
Педагогічні погляди і просвітницька діяльність Олександра Кониського : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г. В. Бєлан; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2004. - 20 c. - укp.

На підставі вивчення документальних та наукових джерел здійснено цілісне дослідження життєвого шляху та педагогічної діяльності О.Кониського у контексті культурно-освітнього руху другої половини XIX ст. в Україні. Висвітлено погляди просвітянина щодо розбудови української школи на національно-гуманістичних засадах і відповідності змісту освіти історико-культурному, соціально-економічному розвитку українського суспільства. Розглянуто педагогічні ідеї О.Кониського щодо використання принципів народності, природовідповідності, науковості, наочності, систематичності та доступності у навчально-виховному процесі, розвитку розумових і пізнавальних можливостей учнів та формування в них світогляду громадянина-патріота. Теоретично обгрунтовано основні положення педагогічної спадщини О.Кониського та можливості її використання у навчально-виховному процесі вищих навчальних закладів. У науковий обіг введено раніше невідомі архівні матеріали про громадсько-просвітницьку діяльність О.Кониського.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)51-8 Кониський О.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА333428 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бєлан Г. 
Особливості розгляду педагогічної персоналії у радянському дискурсі / Г. Бєлан // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 2. - С. 16-19. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Проаналізовано доцільність використання педагогічної біографії в історико-педагогічному дослідженні. Розглянуто специфічні підходи до вивчення педагогічної персоналії у радянську епоху. Узагальнено основні дослідження світоглядних позицій, ідей, етапів життєдіяльності представників культурно-освітнього руху ХІХ ст, що опубліковані у ХХ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бєлан Г. В. 
Формування системи ціннісних орієнтацій молодших школярів у спадщині В. О. Сухомлинського / Г. В. Бєлан // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 10. - С. 48-51. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено погляди В. О. Сухомлинського на основні аспекти формування системи ціннісних орієнтацій молодших школярів, актуальність яких зумовлена сучасними соціальними трансформаціями. Розглянуто ідеї педагога-гуманіста щодо основних напрямів організації виховного впливу педагогів у молодшій ланці освіти, особливості побудови змісту освіти, а також виховний потенціал казок В. Сухомлинського у вирішенні означеної проблеми.

Освещены взгляды В. А. Сухомлинского на основные аспекты формирования системы ценностных ориентаций младших школьников, актуальность которых обусловлена современными социальными трансформациями. Рассмотрены идеи педагога-гуманиста по поводу организации воспитательного влияния педагога в начальной школе, особенности построения содержания образования, а также воспитательного потенциала сказок В. Сухомлинского при решении этой проблемы.

Deals with the views of V. Suhomlins’kyi on the main aspects of the formation of values of younger schoolchildren. The idea of the great educator for the organization of educational influence of the teacher in elementary school, especially the construction of educational content are under analysis, as well as consideration of the educational of tales V. Suhomlins’kyi in solving this problem.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ч421.331.1 + Ч421.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Бєлан Г. 
Світ дитинства в педагогічному тезаурусі кінця ХІХ - початку ХХ століття / Г. Бєлан // Іст.-пед. альм.. - 2012. - Вип. 1. - С. 4-6. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто особливості етнографічних досліджень феномену дитинства в українському суспільстві кінця ХІХ – початку ХХ ст. Розкрито зміст праці Марка Грушевського «Дитина у звичаях і віруваннях українського народу», що ознаменувала нові підходи до вивчення світу і феномену дитинства у вітчизняному науковому дискурсі. Зазначено, що цінність праці М. Грушевського була зумовлена, передусім, тим, що автор уперше для українських суспільствознавчих наук показав світ дитинства як цілісне соціокультурне явище.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313.3(4УКР)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Бєлан Г. В. 
До проблеми дослідження педагогічної персоналії у дискурсі сучасної історико-педагогічної науки / Г. В. Бєлан // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 61. - С. 11-16. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито домінуючі тенденції історико-педагогічних досліджень, актуальність яких зумовлена сучасними соціальними трансформаціями. Розглянуто етапи наукового вивчення педагогічних персоналій в історичній ретроспективі, наведено методологічні засади вивчення наукової біографії педагога, коротко показано особливості функціонування педагогічної персоналії у сфері науково-педагогічного пізнання в період з другої половини XIX ст. – до початку ХХІ ст.

Раскрыты доминирующие тенденции историко-педагогических исследований, актуальность которых предопределена современными социальными трансформациями. Рассмотрены этапы научного анализа педагогических персоналий в исторической ретроспективе, представлены методологические принципы изучения научной биографии педагога, коротко показаны особенности функционирования педагогической персоналии в сфере научно-педагогического познания в период со второй половины ХІХ – до начала ХХІ ст.

The dominant tendencies of historical-pedagogical researches, actuality of that is predefined by modern social transformations are examined. The stages of scientific study of pedagogical person are considered in historical retrospective view, methodological principles of study of scientific biography of teacher are presented, and the features of functioning of pedagogical person are shortly shown in the field of scientifically-pedagogical cognition in a period from the second half of XIX of century – to beginning of ХХІ century.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бєлан Г. 
Громадянське виховання молоді в науково-педагогічному доробку О. Кониського / Г. Бєлан // Вісн. Львів. ун-ту. Сер. пед.. - 2006. - Вип. 21, ч. 1. - С. 332-337. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто погляди видатного українського просвітника та педагога Олександра Яковича Кониського на сутність, зміст і засоби громадянського виховання української молоді за умов складних і важливих суспільно-громадських змін другої половини XIX ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.352.13 + Ч33(4УКР)5-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28852/пед. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Бєлан Г. В. 
Біографічний метод в історико-педагогічній науці: провідні тенденції становлення / Г. В. Бєлан // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 15. - С. 50-53. - Бібліогр.:13 назв. - укp.

Стисло викладено результати дослідження, присвяченого становленню та особливостям функціонування біографічного методу в сучасній історико-педагогічній науці. Розглянуто виникнення біографічного методу у соціологічній та філософській науках, показано історію терміна «біографічний метод» та його зміст крізь призму поглядів провідних вітчизняних і зарубіжних учених-соціологів. Проаналізовано витоки становлення біографічного методу як інструменту наукового дослідження персоналії, джерела біографічного матеріалу та їх найпоширеніші класифікації, передумови та специфіку використання біографічного методу у вітчизняному історико-педагогічному дискурсі.

Кратко изложены результаты исследования, посвященного становлению и особенностям функционирования биографического метода в историко-педагогической науке. Рассмотрено возникновение биографического метода в социологической и философской науках, показано историю термина «биографический метод» и его содержание сквозь призму взглядов ведущих отечественных и зарубежных ученых-социологов. Проанализированы истоки становления биографического метода как инструмента научного исследования персоналии, источники биографического материала и их самые распространенные классификации, предпосылки и специфика использования биографического метода в отечественном историко-педагогическом дискурсе.

The article is a brief summary of the results of the research devoted to the formation and peculiarities of functioning of the biographical method in the historical and pedagogical science. Сonsideration of the occurrence of the biographical method in the sociological and philosophical sciences, it shows the history of the term «biographical method» and its contents through the prism of the attitudes of leading domestic and foreign sociologists. Аnalyzes the origins of the formation of the biographical method as a tool for scientific research of a person, sources of biographical material and their most common classifications, background and specifics of use of the biographical method in the national historical and pedagogical discourse.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4/8) в6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Бєлан Г. В. 
До питання про етнопедагогічну складову української педагогічної думки другої половини ХІХ століття / Г. В. Бєлан // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 63. - С. 20-24 . - Бібліогр.: 10 назв - укp.

Досліджено становлення і розвиток етнопедагогічної складової української педагогічної думки ХІХ ст. як історично-педагогічного явища. Розглянуто особливості впливу етнопедагогічної науки на формування системи ціннісних орієнтацій підростаючого покоління в контексті сучасних соціальних трансформацій. Наведено ідеї провідних українських педагогів і просвітителів другої половини ХІХ ст. про організацію виховання та особливості побудови змісту освіти в національній школі. Розкрито значущість виховного потенціалу етнографічних досліджень у вирішенні цієї проблеми.

Исследованы становление и развитие этнопедагогической составляющей украинской педагогической мысли ХІХ в. как историко-педагогического явления. Рассмотрены особенности влияния этнопедагогической науки на формирование системы ценностных ориентаций подрастающего поколения в контексте современных социальных трансформаций. Приведены идеи ведущих украинских педагогов и просветителей второй половины ХІХ в. об организации воспитания и особенностях построения содержания образования в национальной школе. Раскрыто значение воспитательного потенциала этнографических исследований при решении этой проблемы.

Devoted the analysis of formation and development of ethnopedagogical component of the Ukrainian pedagogical thought in the XIX century as a historical and pedagogical phenomenon.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313.3(4УКР)51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Бєлан Г. В. 
До проблеми функціонування вітчизняної біографістики у ІІ половині ХІХ ст. – початку ХХ ст.: теоретичний та прагматичний аспекти / Г. В. Бєлан // Пед. науки. - 2015. - Вип. 67. - С. 24-28. - Бібліогр.: 5 назв - укp.

Надано стислий виклад результатів дослідження, присвяченого особливостям функціонування біографічних досліджень як окремої наукової галузі в ІІ половині ХІХ – початку ХХ ст. Розглянуто основні форми наукової біографії та методологічні основи її функціонування в окреслених хрономежах. Проаналізовано витоки становлення вітчизняної біографістики з метою виділення її теоретичних основ на емпіричному етапі становлення цієї наукової галузі.

Изложены результаты исследования, посвященного особенностям функционирования биографических исследований как отдельной научной отрасли во II половине XIX – начале ХХ в. Рассмотрены основные формы научной биографии и методологические основы ее функционирования в изучаемом временном промежутке. Проанализированы истоки становления отечественной биографистики с целью выделения ее теоретических основ на эмпирическом этапе становления этой научной области.

A summary of the results of a study on the biographical studies functioning features as a distinct academic field in the second half of XIX – early XX centurysubmitted. The main forms of scholar’s biography and itsmethodological bases in the outlined period presents. The sources of the national biographical studies in order to highlight its theoretical foundations for empirical stage of this scientific fieldanalyzes.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т213(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Бєлан Г. В. 
Біографічні дослідження в спадщині українських просвітників другої половини ХІХ ст. / Г. В. Бєлан // Пед. науки. - 2014. - Вип. 66. - С. 48-51. - Бібліогр.: с. 51 (9 назв) - укp.

Представлено стислий виклад результатів дослідження, присвяченого становленню й утвердженню жанру біографії в історико-педагогічний думці другої половини ХІХ століття. Охарактеризовано основні тенденції та віхи у розвитку уявлень щодо біографічних складових історії педагогіки окресленого періоду. Також аналізуються особливості функціонування наукової біографії в доробку просвітників окресленого періоду.

Дано сжатое изложение результатов исследования, посвященного становлению и утверждению жанра биографии в истории педагогической мысли второй половины ХІХ столетия. Охарактеризованы основные тенденции и этапы становления представлений о биографические составляющие истории педагогики исследуемого периода. Проанализированы особенности функционирования научной биографии в наследии просветителей изучаемого периода.

Summed up the results of a study on establishment and approval of the genre of biography in the historical and pedagogical opinion of the second half of the XIX century. Describing the main trends and milestones in the development of concepts of biographical components history of pedagogy defined period. Also analyzes features of functioning of scientific biography in the educators’ work of the specified period.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч710.3(4УКР)5-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського